.: کرمانشاه دیار شیرین :.

نوشته هایی از کرمانشاه

.: کرمانشاه دیار شیرین :.

نوشته هایی از کرمانشاه

کلاه برداری اینترنتی

روز 6 اسفند مودم ADSL من که یک مدل کوچک از مارک پلانت بود سوخت روز بعد با سختی تمام از یک مغازه در پاساژ میرداماد کرمانشاه یک مودم یو اس بی همراه با لن زولتریکس  با گارانتی زولتریکس کیش خریدم ....چشمتان روز بد نبیند ، آشغالترین کالایی بود که تا بحال دیده بودم : نصبش پر دردسر تر از آنی بود که فکر کنید، تازه با هر بار خاموش و روشن شدن کلمپیوتر مجبور میشدم دوباره نصبش کنم. برای مدیر زولتریکس کیش هم ایمل فرستادم و نوشتم که این جنسشان اصلاْ یک کالای تقلبی است و مستنداتم را هم خدمتشان اعلام کردم. زهی جواب!
این بود که به سایت  دیجی کالا( www.digikala.com) که با زرق و برق فراوان به فروش محصولات الکتر.نیکی و های تک مشغول است  آمدم و یک مودم پلانت شبیه مودم قبلی ام را به قیمت 32 هزار تومان پیدا کردم و همان لحظه در ساعت 8 صبح روز 8 اسفند از طریق پرتال بانک سامان وجه آن را واریز کردم. خوشحال بودم که عین مودم خوب و ارزان خودم را پیدا کرده بودم و از آنجا که قبلاً هم با سیستم آنلاین خریدهایی را کرده بودم ته دلم قرص بود که مشکلی پیش نمیآید.
یدلیل تعطیلات آخر هفته پاسخ به درخواست طول کشید تا اینکه روز شنبه خانمی با موبایلم تماس گرفت که شما سفارش یک مودم را داده اید ...گفتم بله . از من راجع به پولش پرسید که گفتم : بصورت آنلاین پرداحت کرده ام. اما ایشان از من شماره حواله را خواست و چون اینترنت در دسترسم نبود موکول به روز بعد کردم.
یکشنبه تماس گرفتم و با رجوع به پرتال اینترنتی بانک ملت مشخصاتی را که مربوط به کم شدن مبلغ از حسابم و انتقال آن بود به ایشان اطلاع دادم.
امروز ، دوشنبه خانم مربوطه دوباره تماس گرفتند که 4000 تومان پول کرایه را که ندادین! گفتم  شما که نوشتید حمل به تمام ایران رایگان است، کلی بحث کرد و دبه در آورد که ما فقط برای سفارش بالای صد هزار تومان کرایه نمیگیریم وووو گفتم خوب بر روی قیمت میکشیدید ...من که نمیدانستم ...گفتند توی سایت نوشتیم .و گفتم من ندیدم ... ...بعد گفت وایسین لطفاً ... بعد یه خانوم دیگه رو خط آمد و با کلی مقدمه و موخره گفت باید 4 تومن واریز کنید گفتم خوب باشه مشکلی نیست ولی مودم چی میشه؟ گفت باید حواله پول را برای ما ارسال کنید! ...  و در جواب سوالات من در خصوص اینکه من تا بحال کلی خرید آنلاین داشته ام و اینجوری نبوده و اصولاً در این نوع خرید کاغذی به عنوان حواله دست من نیست و در ثانی شما باید تمام هزینه ها را حساب میکردید ووو...با بی نزاکتی جوابم را داد. یکساعت بعد همان خانوم اولی زنگ زد که ما نشانی از پول شما نداریم.
32 تومن ممکنه پولی نباشه ولی من که بیشتر از بی ادبی و بیحرمتی آدمای این سایت شاکی هستم با یک وکیل صحبت کردم. انشا الله تا آخر هفته از گردانندگان این سایت در شعبه جرائم رایانه ای به جرم کلاهبرداری شکایت میکنم و امیدوارم با طرح دعوی و تا زمان روشن شدن موضوع دستور فیلتر اون رو هم بگیرم. اینکار برای من یهزینه زیاد شاید داشته باشه ولی برای اینکه ثابت کنم تکنولوژی دوره برق در دست یک مغازه دار عهد بوق میتواند مضر باشد اینکار را میکنم.