.: کرمانشاه دیار شیرین :.

نوشته هایی از کرمانشاه

.: کرمانشاه دیار شیرین :.

نوشته هایی از کرمانشاه

خشکسالی، ما و ترکیه

۱. در نیمه نخست دهه ۸۰ میلادی کشور ترکیه مرحله گذار از حاکمیت نظامی را با سیاستمدار کهنه کاری بنام تورگوت اوزال تجربه میکند. او که موسس حزب مام میهن است در ۱۹۸۳ به عرصه حکومت دست میابد. سوای همه تاثیراتی که این سیاستمدار فقید بر کشورش گذاشته است و زیربنای یک اقتصاد آزاد و توانمند و پیوستن به اتحادیه اروپا را پی ریزی نمود، یکی از بلند پروازیهای بنام او دستور ساخت سدهای بسیار بر روی رودخانه ها و آبهای روان کشور ترکیه است  که در زمان خود منشا‌ء انتقادات و خرده گیریهای بسیار مخالفین بر او شد. باز ، در همان ایام بود که تورگوت اوزال در مصاحبه ها و در جواب منتقدین ، چنین عنوان میداشت که قرن آینده قرن نفت نیست ، قرن آب است و دنیا شاهد درگیریها و مناقشات بسیاری بر سر آب خواهد بود.

امروز پس از سالها ما شاهد صحت نظرات تورگوت اوزال هستیم و ملت ترکیه بر خردمندی و تدبیر و دور اندیشی حاکم آن روزگار خود میبالند. ترکیه با بستن سد بر روی منابع بالا دست دجله و فرات ، دیر نیست که هرگونه اعمال نفوذی را بر ساکنان فرو دست این جریان زندگی در اختیارداشته باشد.

۲.همان سالها که نیروگاه برق گازی کرمانشاه را  با دادار دوودوور افتتاح کردند، ظریفی به حقیر گفت که در انتخاب توربینهای این نیروگاه اگر خیانت نشده باشد ، حداقل اهمال شده است و در پاسخ به تعجب این کمترین توضیح داد که برای خنک کردن این توربینها باید از آب استفاده کرد و بعبارتی این توربینها آب خنک هستند در حالیکه بر اساس عقل و منطق و با شناخت اقلیم این منطقه شایسته بود از توربینهای هوا خنک استفاده شود. من و شاید بسیاری دیگر از کنار این اظهارات دلسوزانه با بیخیالی گذشتیم ، تا اینکه دیشب مصاحبه های شبکه استانی را با دامداران فلکزده ای که در عزای بیقوتی و بی آبی هستیشان، یعنی همان دامها، با اندوهی فراوان سخن میگفتند شنیدم.

۳. اینکه ما کی باید به آینده نگاهی بیاندازیم و امروزمان را بر اساس فردایمان برنامه ریزی کنیم و به دانش و خردمندی بها بدهیم، نمیدانم. اما منهم مثل بسیاری از مردم ترک به تورگوت اوزال بدیده احترام نگاه میکنم. احترام به خردورزی ، دور اندیشی و تلاش برای کشورش و مردمش.

نظرات 3 + ارسال نظر
احمد پاکزاد یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:40 http://aapakzad.blogfa.com

دوست عزیز
پیمان گرامی

جناب آقای امجد ، همانگونه که نوشتی، مرد بزرگی است. من چند باری باایشان ملاقات کرده‌ام. از قضا ایشان با مرحوم پدر من نیز رفاقتی داشته‌اند. جالب انکه پدر من نیز کنگاوری بوده... شاید ما نسبتی با هم داریم و من نمی دانم...!!
دورادور مطالبت را میخوانم و سایتهایت را دیدم هرچند که در کرمانشا نیستم...
چندی پیش وبلاگی دیدم در پرشین بلاگ و برایت پیامی گذاشتم و گفتم از حضور دوباره‌ات خرسندم...

ل دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:42

خفه شو بی پدر!

نمیدانم شما خود آقای دکتر هستید یا از اعوان و انصارش ولی بهرحال این روش کامنت گذاریتان کاملاْ بسبک افراد دوم خردادی آنهم از نوع ۰۰۰ آن است که ما در کرمانشاه زیاد داشتیم! بهرحال به یمن تریسینگ آی پی شما کامنت گذار عزیز توانستم اطلاعات کسب و بر پایه آن جوابیه برایتان بنویسم. محض اطلاعتان که ابتدا اینجا را خوانده بودید kermanshah.blogsky.com/?date=1384-04 و بعد بعلت طغیان عواطف درخواست خفگی بنده را نموده بودید.

ارتباط سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:01 http://www.ertebat.blogsky.com


بکاریم نهالی سر هر پیچ کلام ...
خوشحالم که وبلاگ شما رو اگرچه به صورت کاملا تصادفی ، پیدا کردم . واقعا وبلاگ جالبی دارید .
خیلی تمایل به تبادل لینک با شما رو دارم . دوست دارم لینکتون رو تو سایتم داشته باشم تا هر وقت هم خودم و هم بازدید کننده هام دلمون خواست بتونیم بهت سر بزنیم .
اگه مایل به تبادل لینک باشی دوست دارم سایت من رو با نام
۩۞۩صحنه دارترین فیلم سال۩۞۩ لینک کنی . و حتما به من اطلاع بده که وبلاگ تو رو با چه نامی لینک کنم .
ارتباط

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد