.: کرمانشاه دیار شیرین :.

نوشته هایی از کرمانشاه

.: کرمانشاه دیار شیرین :.

نوشته هایی از کرمانشاه

تای چی چوآن در کرمانشاه

Tai Chi
سالها پیش در زمینه ترانس مدیتیشن مطالعه و کار میکردم. بر همین اساس سیر مطالعاتی خودم را معطوف به مکاتب عرفانی عملی نموده و در نهایت، متناسب با کارم و پس از طی دوره های آموزشی در انجمن هیپنوتیزم پزشکی ایران ، این رشته را فرا گرفتم. البته هفت - هشت سال است که به دلایل شخصی دور و بر این قضیه نرفته ام. اما باید اذعان کنم که کار در این حیطه تاثیر مثبتی در زندگی من داشت . 
چه میگفتم؟.... آها!
در طی مطالعاتم با فرهنگ ورزش چین نیز که آمیخته ای راز آلود از ورزش- عرفان چینی است برخورد داشتم. از جمله این رشته ها  تای چی چووان بود که با توجه با تاکیدش بر اصل برقراری تعادل نیروهای جسم و روح خیلی برایم جالب بود .

.....حرکات هماهنگ تای چی جسم و روح را متحول ساخته , در نتیجه کارآئی انسان را در زندگی بالا می برد و از آنجائی که حرکات آن بسیار آرام می باشد , باعث ذخیره انرژی شده و به تمرکز ما کمک می نماید و باعث افزایش کارآیی فرد در تمامی ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی می گردد . هر فردی با هر سن و سالی می تواند از آن بهره بگیرد . تا چی به دلیل نقش عمده ای که در سلامتی انسان بر عهده دارد , بسیار حائز اهمیت می باشد .

تای چی چوان , از شاهکار های ورزش باستانی ووشو می باشد . این ورزش وسیله ای است . برای نگهداشتن وضع بدن در حالت طبیعی و جلوگیری و بهبود امراض . انجام دادن بخشی از این تمرینات در بیمارستانها و آسایشگاهها تجویز می شود . تای چی روی بهبود بیماریهای مزمن مانند فشار خون , ضعف اعصاب و ناراحتی های ریوی اثر دارد . تمرین منظم تای چی , می تواند خاصیت ارتجائی نسوج , ششها و ریه ها و حجم تنفسی سینه و ظرفیت تهویه کردن ششها را افزایش دهد  و تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن را بهبود بخشد . تمرینات تای چی همچنان می تواند استخوانها , ماهیچه ها و مفاصل را قوی بکند . ....


منتهی منبع خاصی برای فراگیری آن در دسترسم نبود. تا اینکه چند وقت پیش در یک برنامه ورزشی ، آموزش چند حرکت تعادلی آنرا دیدم و امشب هم موفق شدم سایت ایرانی آن را پیدا کنم .
قسمتهایی از فلسفه تای چی در این سایت شرح داده شده که خواندنش را به علاقمندان تصیه میکنم.
خوشبختانه در کرمانشاه هم یک مربی خانم برای آموزش تای چی معرفی شده اند. که امیدوارم فکری هم بحال آقایان بشود. 

خانم شیرین محمدی 

نایب رئیس تای چی چوان و سبکهای نرم درونی در امور بانوان استان کرمانشاه

مکان : کرمانشاه - میدان گلستان - به سمت کمربندی - باشگاه اندیشه زمان 

زمان :روزهای  زوج از ساعت 11 الی 13 

تلفن تماس :08314269492

 
نظرات 2 + ارسال نظر
ادریسی پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 19:04

با سلام
خوشحال هستم که وقتی در مورد ورزش تای چی جستجو می کنم مطلب فارسی بیشتری نسبت به سابق پیدا می کنم.
اما باید در مورد مطلبی که در سایت دیدم بگویم که ذکر منبع در مورد مطالب به رنگ سفید چیزی از ما کم نمی کند بلکه زمینه ای می شود تا ملاقات کنندگان سایت از روی منبع ذکر شده مطالعات بیشتری انجام دهند.

لطفا برایم ایمیل بزنید.
مچکرم

حمید دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1384 ساعت 11:55 http://www.tanboorali.persianblog.com/

سلام دوست خوبم
حیف نیست این وبلاگ را قرار ندهید بقیه .... خودت بگو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد