.: کرمانشاه دیار شیرین :.

نوشته هایی از کرمانشاه

.: کرمانشاه دیار شیرین :.

نوشته هایی از کرمانشاه

خان احمد خان زنگنه

همیشه توی صحبت بزرگترها .... بهتره بگم قدیمی ها...  از مردی میشنیدم بنام خان احمد خان زنگنه که برای کرمانشاه منشا خیر بوده.... کارخانه قند بیستون را راه انداخته و مهمترین چیز از نظر کرمانشاهی ها: آب لوله کشی که حتی قبل از تهران در کرمانشاه و با دست و سرمایه این مرد و جمعی از مردم کرمانشاه راه افتاده.
پدرم بخصوص همیشه از این مرد به نیکی یاد میکند. چند سال پیش یک آدرسی از خان احمد خان در موناکو پیدا کرد و برایش نامه نوشت. بعد از مدتی جواب آمد و من نامه ای به خط شکسته.... از اون خطهایی که میشه فهمید مال یه پیر مرد با سواد قدیمه را دیدم که با مهر جواب پدرم را داده بود.
بعد متوجه شدم که گویا دختر خان ملکه موناکو هم هست  و بهر حال پادشاه موناکو داماد ما کرمانشاهی هاست.
امروز پدرم را دیدم...خوشحال نسخه ای از نشریه تازه براه افتاده نقدحال را دستم داد که راجع به خان با نام اصلی خان احمد ابراهیمی زنگنه مطلب نوشته بود و مصاحبه تلفنی با ایشان انجام داده بود. من تحت تاثیر حرفهایش قرار گرفتم برایتان نمیگویم تا خدتان نشریه را بخرید و بخوانید. نشریه جالبی بنظرم رسید. شماره اولشه.
از همه دوستان تقاضا میکنم این نشریه را حتما بخرند تا کمکی باشه به ایندست نشریات مستقل که قصد ترویج فرهنگ و قدر دانی از کرمانشاهیهای اصیل و فرزانگان این مردم را دارند.

الان در یلوپیج یا دفتر تلفن مناکو آدرس خان ، نقشه محل سکونتش و شماره تلفنش را پیدا کردم. پدرم قصد تلفن زدن به ایشان را دارد.
توصیه دیگرم به شما دوستان اینه که برای راد پیرمرد کرمانشاهی که سالهاست با یاد کرمانشاه شب را روز میکند نامه و عکس از کرمانشاه بدهید.
آدرسش اینه:

Zanganeh Ahmed,
6 lacets Saint Léon,
98000 Principauté de Monaco  

نظرات 3 + ارسال نظر
حمید احمدی دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 11:02 http://www.rezoomeh.blogfa.com/

خیلی خوبه منو که باید بشناسی؟ چرا زیاد نمی نویسی اسم وبلاگت با متنش سازگار نیست .......
بنگار بهمن سر بزن مخصوصا لینک هایم موفق باشی

نگین پنج‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 16:04

سلام
من در واقع از شما خیلی ممنونم. من در باره ایل زنگنه تحقیق میکنم از شما خواهش میکنم که به من کمک کنید.
لطف کنیدوبه من جواب بدهید.
ممنون میشوم.

سوسن ابراهیمی زنگنه دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:09 http://www.quran19furqan

بسم الله الرحمن الرحیم

چندی جندی پیش چند خطی در اظهار تشکر از یاد بودی که از پدرم در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۴ (پیمان) شده بود برایتان ارسال داشتم امیدوارم که بدستتان رسبده باشد.

با نهایت احترام

سوسن زنگنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد