.: کرمانشاه دیار شیرین :.

نوشته هایی از کرمانشاه

.: کرمانشاه دیار شیرین :.

نوشته هایی از کرمانشاه

حکایت آن منجم....

نمیدانم حکایت آن منجم که از افلاک خبر داشت و از خانه خویش خبر نداشت را خوانده یا شنیده اید؟.... بهر حال توصیه میکنم پیگرش شوید. بسیار نغز است خصوصا با وقایعی که بر جامعه پزشکی ما رفته است مصداق آن عینیت محض پیدا کرده است. چطور
۱. چند سال است که برای جامعه پزشکی کشور کاملا مشخص شده بود که یک باند در وزارت بهداشت و درمان یعنی متولی آموزش پزشکی در کشور اقدام به فروش سوالات آزمون ورودی دوره های تخصصی میکنند. سال گذشته تعدادی از همکاران ما که اتفقا دستی هم در یک تشکل سیاسی داشتند و در عین حال سالها هم بود که از درس و کار اصلی شان ُ طبابت ُ بدور بودند در نهایت تعجب همگان در رشته های تخصصی لوکس و پولساز پذیرفته شدند. من از سایر دوستان مشنیدم که این عزیزان به منبع سوالات دسترسی داشتنه اند ولی خوب باورش برایم کمی سخت بود. در این بین تعداد زیادی از پزشکانی که در آزمون سال ۸۲ شرکت داشتند اقدام به شکایت و تحصن کردند و حتی یک وبلاگ  راه انداختند و در آن اعتراضاتشان را درج نمودند و از جمله فرم سوالات آزمون سال ۷۷ را منتشر کردند که در آن  به طور ماهرانه ای کلید سوالات مستتر شده بود . به انصورت که جوابهای درست با یک فاصله میلیمتری جلوتر از جوابهای غلط بود و تنها کسی که از این سر در ازای پرداخت پول یا بهره مندی از رانت! خبر داشت میتوانست همه سوالات را پاسخ دهد. نگاه کنید:
پاسخ درست یعنی گزینه 4 حدود یک میلیمتر جلوتر تایپ شده
دقت کنید! : پاسخ درست یعنی گزینه 4 حدود یک میلیمتر جلوتر تایپ شده است


در تصویر بعد این نکته واضح تر مشخص شده.


. اما وزیر محترم و ابواب جمعی اش بهیچوجه زیر بار نمیرفتند. این اصلاح طلبان اقتدار گرا با قلدری تمام به پزشکان معترض تهمت میزدند و آنها را مغرض وووو میخواندند تا اینکه اظهارات قاضی پرونده در تائید تخلف فاجعه بار فروش سوالات مهر تائید بر شکوای جامعه پزشکی زد.

۳. به سخنان دکتر پزشکیان در خصوص شهرام اعظم ( پزشک پناهنده شده به کانادا) تو جه فرمائید:
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ایران ، ادعاهای فردی به نام شهرام اعظم را تکذیب کرد و آن را بی اساس خواند.
مسعود پزشکیان در گفتگو با شبکه خبری العالم درباره این فرد که اخیرا به کانادا پناهنده شده و ادعاهایی را در خصوص پرونده زهرا کاظمی مطرح کرده است ، گفت : وی یک پزشک معمولی است و چون نتوانسته شغلی برای خود تهیه کند ، خواسته تا با ادعای معالجه زهرا کاظمی خود را مطرح کند. پزشکیان در این ارتباط افزود: رئیس جمهور به من ماموریت داد ، پرونده فوت زهرا کاظمی را پیگیری کنم و برهمین اساس ، تیمی را برای معاینه جسد او تشکیل دادیم و گزارشی دراین باره به دولت ارائه کردیم.

حالا اظهار نظر قاضی پرونده را هم بخوانید:
......خریدوفروش و تخلف در برگزاری آزمون دستیاری 82 کاملا محرز است و یکی از دلالان شناسایی شده در زمینه خرید و فروش این سوالات به درآمد خود تا مبلغ 90 میلیون تومان اعتراف کرده است که البته به نظر ما سوءاستفاده وی بسیار بیشتر بوده است.

طباطبایی نژاد ادامه می دهد: تعدادی دیگر از متهمان نیز به جرم خود اعتراف کرده اند بنابراین با توجه به حضور تعدادی از کارمندان مظنون در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی ، وزارت بهداشت باید آزمون دستیاری را تا پایان مراحل تحقیق قضایی حداقل تا مرداد به تعویق بیندازد. به گفته وی تعدادی از متهمان این پرونده پس از فراخوان از سوی دادسرای ناحیه 7 تهران به جرم خود مبنی بر دسترسی به سوالات آزمون دستیاری و خروج سوالات از مخزن آزمون اعتراف کرده اند و متاسفانه این افراد به طمع درآمد نامشروع اقدام به فروش این سوالات به صورت وسیع کرده اند. ....

برای من جای بسی سوال است که آقای وزیر اصلاح طلب که اینقدر به امور سیاسیه مملکت خودشان را وارد میدانند و در هر بابی نظر میدهند. چگونه است نظری به حوزه تحت امرشان نمیاندازند. بنظر شما آن حکایت منجم در مرد ایشان مناسبت ندارد؟

تکمله: در همه جای دنیای متمدن رسم است که وقتی تخلفی در حوزه ای رخ میدهد راس مجموعه گرفتار میاید و مثل مرد استعفا میدهد. این حداقل کار است الا مثلاْ در ژاپن آنها که شرافت بیشتری دارند خودکشی هم میکنند.
مسخره نیست: پارسال اینها طرح خروج از حاکمیت را مطرح میکردند. در حوزه بهداشت و درمان یک عالمه از مدیرن اصلاح طلب! استعفا نامه نوشتند.  آقا اراوح مرده هات اگه راست میگی حالا با این گند و فضاحت، و  در حالیکه دو سه ماه هم به پایان صدارتت نمانده بیا و مثه مرد استعفا بده و یک رسم درست را پی ریزی کن که مسئول یعنی کسی که باید پاسخگوی همه چیز در حوزه تحت نظرش باشد. بخدا این کار یعنی اعاده حیثیت برای وزارت و شخص وزیر.

برای اطلاع بیشتر وبلاگ پزشک معترض را حتماْ ببینید.

نظرات 1 + ارسال نظر
sadjad یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 17:41 http://1kermanshahi.com/

سلام آقای دکتر! شما که آپ می کنید چرا نمی پینگید؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد